Дидактичні можливості ігрової діяльності
В.О. Сухомлинський писав,що гра – це вікно,крізь яке у духовний світ дитини вливається потік уявлень про навколишнє середовище. Це іскра,що запалює вогонь допитливості.
Гра сприяє розвитку самостійності ( Ф. Фебель,Д.Колоцца), надає можливості для самовираження ( Ж. Шато),є засобом самовиховання ( К. Гросс).
Педагогічні дослідження доводять.що ігри належать до методів активного навчання. У грі дитина не тільки самостійно оволодіває знаннями,вміннями і навичками,а й набуває емоційно-ціннісного досвіду. Емоційне насичення організму є його вродженою потребою,що розвивається протягом усього життя. Інтерес,що виникає під час гри,повязаний з бажанням отримати позитивні емоції.
Гра завжди приваблива для дитини,вона приносить радість і захоплення,процес гри завжди сповнений несподіванок,а результат-таємниця.
Гра дозволяє розкрити та розвиває творчі здібності граючих.допомагає закріпити позиції особистості у колективі,надає можливості стати активним членом ігрового колективу.
Дидактична гра – це ігрова форма навчання, у якій одночасно діють три початки: навчальний, пізнавальний та ігровий,захоплюючий.Вона має свою стійку структуру,що відрізняє її від будь-якої іншої діяльності. Основні структурні компоненти дидактичної гри: ігровий задум,правила,ігрові дії,пізнавальний зміт або дидактичні завдання,обладнання результат гри. Така гра має чітко визначену мету.
В залежності від матеріалу,що використовується під час ддактичної гри, виділяють:предметні ігри,в яких використовують дидактичні іграшки чи матеріал; настільно-друковані,які базуються на підборі малюків за принципом схожості або складання цілого з частин; словесні ігри ( ігри-впрви,ігри-подорожі).
Формами реалізації ігрових дій можуть бути:
1) різноманітні ігрові маніпуляції з предметами чи іграшками – підбір,складання,розкладання,нанизування та інше;
2) “зачин”, який створює у дітей ігровий настрій ( казка,пісня,розповідь,поява чарівної іграшки,секретного листа);
3) пошук необхідної іграшки.предмета,числа,звука,слова;
4) загадування і відгадування загадок4
5) виконання відповідної ролі;
6) змагання (індивідуальне чи колективне);
7) особливі ігрові рухи ( плескання в долоні,імітація дій,стрибки,проговорювання вголос).
Особливе значення для розвитку творчих здібностей дитини мають творчі ігри. Творча гра поєднує в собі ігрову,навчальну та професійну діяльність. Виконання ролі – творчий процес.
Сюжетно-рольові ігри найчастіше розподіляються на рольові,ігри-драматизації та режисерські. Основними компонентами рольової гри є тема,зміст,уявна ситуація,сюжет,роль.
Квітень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.