Чому ми так любимо, проводити час за комп'ютером і в соціальних мережах, як це на нас впливає, чи зможемо ми сказати собі стоп? (чи зможемо ми зупинитися?) Це і багато іншого ми спробувала з'ясувати у своїй роботі, а саме: виявити які саме проблеми пов'язані з використанням Інтернету, виділити шляхи вирішення проблем, пов'язаних з використанням соціальних мереж, вивчити вплив соціальних мереж на фізичне і психологічне здоров'я людини, вивчити проблему мережевої залежності, провести соціологічне дослідження з проблеми впливу соціальних мереж на учнів.
Соціальні мережі - це тип відносин людей один з одним.
Цей термін був введений в 1954 році соціологом Джеймсом Барнсом. Людина - істота соціальна, і спілкуватися вона почала ще до того як навчилася розмовляти. Якщо опустити деякі моменти, то можна сказати що першою соціальною мережею були вогнища, які розпалювали в давнину, щоб повідомити про небезпеку. А що? Є дві людини - ось вам вершини мережі, а багаття - канал зв'язку. Пізніше були поштові голуби, листи, телеграфи і телефони.
Перша соціальна мережа в Інтернеті з'явилася в 1995 році. Це був американський портал classmates.com ("Однокласники» - аналог цього сайту.)
Але офіційним початком життя соціальних мереж прийнято вважати 2003-2004роки. Саме в ці роки були запущені такі ресурси як: LinkedIn, MySpace і Facebook.
Найпопулярнішими соціальними мережами в Україні на даний момент є: «ВКонтакте», «Одноклассники», «Facebook», «Мой мир», «Twitter».
Про шкоду або користь комп'ютера досі сперечаються вчені. Давайте ж з'ясуємо, в чому полягають позитивні і негативні моменти при роботі з комп'ютером в соціальних мережах.
Плюси:
Мінуси:
Основні шкідливі фактори при частому перебуванні за комп'ютером і знаходженні в соціальних мережах:
1.Обмежена поза, сидяче положення протягом тривалого часу
2.Вплив електро-магнітного випромінювання.
3.Втома очей , навантаження на зір.
4.Перевантаження суглобів кистей.
5.Стрес при втраті інформації.
6.Психічні розлади.
Нами було проведено дослідження учнів 8-их, 10-ого та 11-их класів нашої школи. В дослідженні взяло участь 27 учнів 8-их класів, 17 учнів 10-ого класу та 25 учнів 11-их класів. А також для порівняння в анкетуванні взяли участь дорослі. Була складена анкета, за допомогою якої ми отримали відповіді на питання стосовно реєстрації та відвідування соціальних мереж. Було отримано такі результати: виявилось, що 26% 8 класу, 59% 10 класу, 32% 11 класу, 64% дорослих відвідують соціальні мережі щодня.
Основними мотивами для використання соціальних мереж є:
На питання: скільки часу ви проводите в соціальних мережах, отримали такі результати:
30% 8 класу, 76% 10 класу, 44% 11 класу, 55% дорослих проводять в соціальних мережах кілька годин на день.
Але, незважаючи на це, лише 22% 8 класу, 6% 10 класу, 32% 11 класу та 27% дорослих визнають, що відчувають залежність від соціальних мереж.
Зараз соціальні мережі стали дуже поширеними і їхня робота набирає швидких обертів.
За статистикою:
Для того щоб отримати 50 мільйонів користувачів: радіо знадобилося 38 років, телебаченню - 13 років, Інтернету - 4 роки, iPod - 3 роки, facebook - більше 200 млн. користувачів менше, ніж за рік, Вконтакте - більше 100 млн. користувачів за 1 місяць.
Хочeмо навести вам приклади того, що не треба робити в соціальних мережах:
В результаті проведених опитувань і обробки інформації, можна виділити шляхи вирішення проблем, пов'язаних з використанням соціальних мереж:
Компьютер може стати другом або заклятим ворогом, може допомогти в біді, а може додати купу проблем, може допомогти знайти однодумців, а може привести до самотності.
Вирішувати тільки ВАМ!!!
Профіль в одній або кількох соцмережах ще не створив ще хіба що ледачий. Діти та дорослі дивляться, читають, постять, лайкають. І називають це «залежністю» або епідемією XXI століття. Це тепер подібно «депресії», «фобії» і «зони комфорту». Люди розкидаються цим «діагнозом» направо і наліво. Чи все так сумно? Де межа між адекватним спілкуванням і залежністю від соцмереж?
Тут можна створити образ «ідеального себе» і приховати за ним реальні проблеми; можна поводитися як хочеш і говорити що завгодно, навіть за образу відповідати не доведеться. Так, вас можуть «забанити», але створити новий акаунт — справа 5 хвилин. Інформація швидко розходиться по мережі. Ідеальне середовище для реклами та отримання швидкого відгуку на будь-яке явище.
Погодьтеся, це вже немало для того, щоб приєднатися до спільноти тих, хто не відривається від гаджета. Але я скажу більше: мати сторінку в соцмережі вже навіть необхідно! При влаштуванні на роботу наявність акаунта, наприклад, у Фейсбук може допомогти потенційному працедавцеві зрозуміти, яким є коло ваших інтересів і знайомств, що може дати вам певну перевагу.
Активізуйте фізичну діяльність: дайте собі слово хоча б раз на тиждень, залишивши гаджет удома, сходити пограти у футбол або поплавати в басейні. Знайдіть будь-які способи, щоб не тримати у руках смартфон, займаючи руки гантелями, веслами, ракеткою.
Нав’язливе бажання заходити на свою сторінку, оновлювати її, контролювати активність на ній інших користувачів. Втрата контролю над часом, що проводиться в соцмережах. Виникнення проблем із навчанням, роботою, сім’єю через постійне перебування онлайн. Скорочення часу спілкування «в реалі».
Зростання грошових витрат на різні соціальні сервіси та покупки в мережі.
Відмовитися від соцмереж моментально не вийде. Важливо дотримуватися чітких правил:
— видалити доступ до соцмереж всюди, окрім одного комп’ютера, який знаходитиметься в одному місці і який не можна брати із собою;
— визначити чіткий час виходу в мережу і сповістити про це інтернет-друзів;
— організовувати «мережеві вихідні» — не спілкуватися в мережі хоча б один день на тиждень.
Можна звернутися до психолога, щоб зрозуміти причини вашої залежності. Усвідомивши їх, ви захочете щось змінити у своєму житті, оскільки «занурення» в мережу може бути фінальним акордом інших проблем, наприклад, на роботі або в сім’ї.
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА
1. Популярний журнал - [Електронний ресурс] - режим доступу:. http:/ / popular-journal.ru/socialnye-seti-zlo-interneta /, доступ вільний.
2. Популярна енциклопедія Вікіпедія - [Електронний ресурс] - режим ru.wikipedia.org / вікі /, доступ вільний.
3. Серія статей - [Електронний ресурс] - режим доступу http://social.ecomspace.ru/, доступ вільний.
4. За матеріалами https .//short, media
Доповнення:
Вересень 2022 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.