/Files/images/kabnet/укр.png

Серце народу — це мова, це слово,

Нації гордість, культура, престиж.

**************************************************************************

Характеристика наукового і навчально-методичного оснащення кабінету.

Згідно з Конституцією України, українська мова є державною, отже й має застосовуватись в усіх сферах життя.

Щоб кожен випускник школи оволодів державною мовою, міг активно користуватись нею у своїй майбутній професійній діяльності, створено кабінет української мови та літератури. Учителі-словесники намагаються робити все, щоб найкращі досягнення літератури, мистецтва стали надбанням молодого покоління.

Вони прагнуть формувати у школярів світогляд, моральні ідеали, впливати на формування активної життєвої позиції, виховувати любов до рідного слова, підвищувати грамотність учнів та культуру мовлення.

Кабінет української мови та літератури знаходиться у великій світлій аудиторії. На передній стіні – портрети відомих поетів, письменників, вислови педагогів про красу та силу українського слова.

Центральне місце займає портрет Т.Г Шевченка, а під ним слова:

Ну щоб, здавалося, слова

Слова та голос – більш нічого

А серце б’ється, ожива,

Як їх почує!

Вздовж лівої стіни розміщені планшети “Гімн України”, “Герб та Прапор України”, “Конституція про українську мову”. Ці планшети об’єднує зверху планшет-заголовок “Українська мова – державна мова України”. На задній стіні розміщені блок стендів: “Норми літературної мови”, “Вимоги до мовлення”, “Мовні обовʼязки громадян”.

У кабінеті знаходяться:

- план роботи на рік;

- матеріали проведених заходів;

- дипломи, похвальні листи, якими були нагороджені учні за зайняті призові місця у літературних конкурсах;

- кращі твори учнів;

- перелік типового обладняння;

- положення про огляд-конкурс кабінету рідної мови та літератури.

У кабінеті є книжкова шафа. У ній знаходяться ілюстрації, портрети письменників, навчальні картини з розвитку мовлення для учнів 5-9 класів. Тут на допомогу вчителеві і учням є навчальна і науково-методична література: підручники, хрестоматії з української літератури, словники, методичні посібники з мови та літератури, фотоальбоми з творчості письменників: Т.Г Шевченка, Лесі Українки, В.Сосюри, І.Я Франка, В.Стефаника. Тут зберігаються фахові журнали “Дивослово”, “Українська мова і література в школі”.

Зліва, на внутрішніх полицях знаходяться тематичні папки та роздатковий матеріал для індивідуальної роботи з учнями.

Навчально-методичний матеріал кабінету допомагає учителям у роботі, а учням – у підготовці домашніх завдань, ЗНО з української мови і літератури.


План розвитку кабінету української мови та літератури на 2015-2020 н.р.

Зміст роботи

1. Систематично слідкувати в педагогічній пресі, зокрема в журналах “ Укр. мови та л-ри”, “Дивослово” за інноваційними технологіями щодо викладання укр. мови та л-ри. - Постійно

2. Постійно забезпечувати кабінет методичною л-рою. - Постійно

3. Впроваджувати в роботу передовий педагогічний досвід вчителів укр. мови та л-ри. - Постійно

4. Працювати над поповненням кабінету навчальними посібниками, дидактичною, довідковою художньою л-рою. - Постійно

5. Поновлювати станом відповідно до вимог методичних рекомендацій, нових програм. - Постійно

6. В експозиціях змінного характеру розміщувати:матеріали до наступних уроківолімпіадні завданнярезультати конкурсів - Постійно

7. Обладнати кабінет компʼютером.

8. Поновити кабінет електронними навчальними посібниками.

9. Проводити відкриті уроки за планом роботи м/о вчителів гуманітарного циклу. - Згідно розкладу

10. Готувати учнів до участі в олімпіадах , конкурсах, позакласних заходах. - Постійно

11. Систематизувати матеріал для роботи з обдарованими учнями. - Постійно

12. Поновлювати роздатковий матеріал. - Постійно

13. Систематично вдосконалювати свої знання і вміння до якісного викладання предмета. - Постійно


Навчально-методична діяльність кабінету української мови та літератури.

Кабінет мови та літератури створює сприятливі умови для активізації навчально-виховного процесу в школі, для впровадження у практику нових, ефективних прийомів і методів, які стимулюють розвиток пізнавальних інтересів та творчого мислення школярів.

Словесники школи, викладаючи рідну мову та літературу, дбаують не тільки про засвоєння граматичних правил, а й про формування особистості, яка володіла б вміннями і навичками вільно, комунікативно виправдано користуватися мовними засобами у різних сферах мовлення.

Адже тільки тоді дитина пізнає світ, прилучиться до національної та світової культури, отримає інформацію про навколишній світ.

Щоб цього досягти, вчителі української мови та літератури, впроваджують на уроках елементи особистісно-орієнтовних технологій: навчання як дослідження, систему розвиваючого навчання, групові форми навчальної діяльності, технології формування творчої особистості.

Проведення уроків рідної мови та літератури в кабінеті допомагає нам, учителям, розкрити класу і багатство української мови, збагатити словниковий запас учнів – важливий аспект розвитку мовлення.

Використання вчителями-словесниками методичного та роздаткового матеріалу сприяє зацікавити учнів при вивченні лінгвістичного матеріалу.

Щоб активізувати діяльність школярів, практикуємо роботу з різного роду словниками, щоб дати можливість засвоїти мовознавчу термінологію, збагатити свій словниковий запас.

Хочемо, щоб учень, тримаючи в руках словник, думав словами М.Рильського: “ Не бійся заглядати у словник, то пишний яр, а не глухе провалля...”Перехід до особистісно-орієнтовної моделі освіти передбачає розвиток внутрішніх можливостей учнів, їх потреб, інтересів, емоцій, почуттів. Тому стараємося зацікавити вихованців змістом навчального матеріалу, викликати справжні позитивні емоції, які допоможуть вникнути в проблему, зрозуміти її. Уроки носять творчий характер, надаємо перевагу урокам – комплексам, часто тематичним.На заняттях вважаємо необхідними такі моменти моменти:мотивація наступної діяльності учителем, позитивна настанова на працю;визначення спільно з учнями особистісно-вагомих завдань наступної діяльності на уроці.

Добрий результат дає залучення учнів до планування наступної діяльності через попередню роботу - випереджувальні завдання, повідомлення, реферати, самостійні завдання.Учителі-словесники готують учнів до самостійного життя. Велика роль приділяється урокам, на яких вивчаємо написання ділових паперів. Для цього є в кабінеті тематична папка “Культура ділового мовлення”. Такі заняття проводимо у вигляді практикумів.На сучасному етапі навчання української мови в школі одним із важливих завдань є вироблення в школярів навичок користуватися мовними засобами у різних ситуаціях. Навчаємо учнів грамотно читати, бо саме це забезпечить формування вмінь в інших видах мовленнєвої діяльності, створює основу для навчання школярів писати перекази, твори.У кабінеті проводяться позакласні заходи. Тут відбуваються засідання гуртка юних літераторів. Любителі літератури і мистецтва знайомляться з розвитком сучасної поезії та прози, самі пробують писати вірші, оповідання, беруть активну участь у літературних конкурсах.

Гуртківці випускають щомісяця літературний календар, складають сценарії літературних вечорів, ранків, конференцій.Учні школи беруть участь шкільній і районній олімпіаді з української мови та літератур, конкурсі знавців рідної мови імені Петра Яцика.

Отже, наш кабінет української мови і літератури допомагає нам, учителям-словесникам, провести урок на високому науково-методичному рівні, використати оптимально і повноцінно усі сучасні засоби навчання, розвивати пізнавальну діяльність учнів, їх творчі здібності. Через могутню силу рідного слова, проникаючи у внутрішній світ літературних героїв, через багатий матеріал усної народної творчості, який є в кабінеті, формуємо особистість, що здатна утверджувати демократичні засади в суспільному житті України XXI століття.

Фотоогляд кабінету

* * *

Кiлькiсть переглядiв: 888

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.