НАЗАД

Науково-методична проблема, над якою працює методичне об’єднання:

Підвищення ефективності уроку як основної форми навчального процесу

Завдання методичного об’єднання вчителів початкових класів

Щодня поспішаємо зранку до школи

Щоб двері найменшим в світі знань відчинить.

Щоб творчості іскру і віру у себе

У кожному серці зуміть запалить

1. Удосконалювати форми і методи роботи на уроках, творчо ставитися до кожного уроку, впроваджуючи в практику досягнення педагогічної науки.

2. Формування в педагогів критичного підходу до аналізу власних уроків, виходячи з їх мети.

3. Удосконалення методики застосування наочних посібників, дидактичних матеріалів на уроках та в позаурочний час.

4. Використання інтерактивних технологій навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.

5. Застосування диференційованого підходу, як засобу формування соціальної компетентності учнів.

6. Спрямовувати роботу на забезпечення високого рівня викладання, розвитку в учнів практичних вмінь і навичок.

7. Активізувати позакласну роботу з навчальних предметів, розвиваючи при цьому творчі здібності учнів.

8. Здійснювати індивідуальну роботу з обдарованими учнями і учнями, які не встигають.

9. Спрямовувати роботу на підвищення техніки читання.

10. Регулярно здійснювати огляд методичної та художньої літератури, періодичних видань.

11. Вивчити методичні рекомендації щодо організації навчально – виховного процесу в початкових класах.

12. Вивчити основні нормативні документи що регламентують функціонування початкової школи.

13. Підвищувати рівень загальної культури вчителів.

14. Сприяти навчанню та вихованню креативної особистості.

15. Методичну роботу спрямовувати на методологічну переорієнтацію навчання, на розвиток особистості учня, на варіативність організації навчально – виховного процесу, уміння вибору інтерактивних технологій.

16. Впровадження інноваційних технологій в практику роботи.

17. Зосередити увагу на практичній спрямованості уроків, впровадженні прийомів диференційованого навчання, сучасних формах групової роботи.

18. Реалізувати вимоги державних стандартів початкової освіти щодо результативності навчання.

19. Вивчати, узагальнювати передовий педагогічний досвід творчих вчителів, створити банк даних актуального досвіду, організувати самоосвіту вчителя.

20. Поповнювати навчальні кабінети початкових класів сучасними методичними та дидактичними матеріалами

Напрямки роботи методичного об’єднаннявчителів початкових класів

І. Діагностично-прогностичний напрям:

v створення умов для компетентнісно орієнтованої системи неперервної освіти з метою надання вчителям широких можливостей для оновлення, поглиблення, вдосконалення професійної компетентності;

v вивчення потреб педагогів у неперервній освіті та визначення змісту, форм, методів навчання;

v створення системи інформаційної підтримки, включаючи ресурси Інтернет;

v стимулювання мотивацій педагогів до постійного навчання, самоосвіти, розвитку творчого потенціалу;

v вдосконалення навчально-виховного процесу.

ІІ. Навчально-методичний напрям:

v забезпечення участі педагогів у різноманітних заходах на всіх рівнях;

v моделювання продуктивної технології інноваційного навчально-виховного процесу;

v теоретичне оволодіння різними формами, методами, підходами, технологіями для вдосконалення навчально-виховного процесу;

v використання навчальних, навчально-методичних, інформаційних ресурсів у професійній діяльності;

v методичний супровід атестації педагогічних кадрів.

ІІІ. Організаційно-координаційний напрям:

v підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;

v координація форм і методів самоосвітньої діяльності, націлення на підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів;

v розвиток мотивів професійної творчої діяльності вчителів;

v планування індивідуально-освітньої траєкторії та її реалізації в між атестаційний період.

Банк даних про склад методичного об'єднання
№ з/п Прізвище, ім'я, по батькові учителя Освіта Педагогічний стаж В якому класі викладає Курси підвищення кваліфікації (рік) Атестація Категорія за останньою атестацією Звання, нагороди
1. Кирилюк Галина Юхимівна Вища 40 1 2014 2015 Вища Старший вчитель, грамота обласного відділу освіти, 2015
2. Павлюк Галина Іванівна Середня спеціальна 37 2 2017 2017 9 квал. розряд
3. Оніщук Валентина Миколаївна Середня спеціальна 26 4 2016 2017 9 квал. Розряд
4 . Романець Надія Іванівна Середня спеціальна 38 3 2017 2014 9 квал. Розряд
5. Кирилюк Олександр Леонідович Вища 9 1, 4 2013 2013 ІІ категорія
6. Сокол Тетяна Леонідівна Вища 7 1 2017 2015 ІІ категорія
7. Кирилюк Катерина Геннадіївна Вища 4,5 4 - - спеціаліст

Перспективний план атестації вчителів

№ з/п ПІБ вчителя 2017-2018 н. рік 2018-2019 н. рік 2019-2020 н. рік 2020-2021 н. рік 2021-2022 н. рік
1 Кирилюк Г. Ю +
2 Павлюк Г. І +
3 Романець Н. І +
4 Оніщук В. М. +
5 Кирилюк О. Л. +
6 Сокол Т. Л. +
7 Кирилюк К. Г. +

Організація самоосвітньої роботи вчителів

Якщо ви маєте вогонь знання, дайте іншим запалити від нього світильники.

Томас Фуллер

Самоосвіта педагога - це свідома робота над удосконаленням своєї особистості як професіонала, адаптація своїх індивідуально-неповторних особливостей до вимог педагогічної діяльності, постійне підвищення професійної компетентності і безперервне удосконалення якостей своєї особистості.

Самоосвіта - це свідомий рух

від:

Я - реального (визначити свої сильні і слабкі сторони)

Я - ретроспективного (яким я був у минулому)

до:

Я - ідеального (відповідність сучасним вимогам)

Я - рефлексійного (самоусвідомлення свого самовдосконалення)

Завдання самоосвітньої роботи:

1) вивчати і впроваджувати нові педагогічні технології, форми, методи і прийоми навчання;

2) відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом;

3) періодично проводити самоаналіз власної професійної діяльності;

4) удосконалювати свої знання в галузі класичної і сучасної психології та педагогіки;

5) систематично цікавитися подіями сучасного економічного, політичного і культурного життя;

6) підвищувати рівень своєї ерудиції, правової та загальної культури.

Робота з молодими спеціалістами та новими вчителями

Треба багато вчитися,

щоб знати хоч трохи.

Монтеск'є

1. Ознайомитися з наказом про наставників для нових вчителів. (вересень)

2. Вивчити запити нових вчителів. (вересень)

3. Надавати необхідну методичну допомогу та підтримку новим вчителям; консультувати щодо правильного оформлення шкільної документації. (протягом навчального року)

4. Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів, їх обговорення. (протягом року)

5. Складання рекомендацій щодо самоосвіти. (жовтень)

6. Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих знахідок інших вчителів. (протягом року)

7. Залучення нових вчителів до методичної, громадської та інших видів роботи в школі. (протягом навчального року)

8. Допомога у роботі з "важкими" дітьми та сім’ями. (протягом року)

9. Проаналізувати роботу нових вчителів. (травень)

Робота з обдарованими та здібними учнями

У кожній людині - сонце. Тільки дайте йому світити.

Сократ

1. Продовжити на уроках цілеспрямовану роботу з виховання у учнів свідомого, відповідального ставлення до навчання, формування навичок самоосвіти, пізнавальної, інформаційної компетентності, підвищення якості знань відповідно їх потенціалу. З цією метою активно впроваджувати диференційований підхід та сучасні ефективні технології навчання.

2. Оновити шкільний інформаційно-ресурсний банк даних «Обдарована дитина».

3. Продовжити практику складання учнівських порт фоліо, індивідуально-розвиваючих програм здібних учнів, організувати активну індивідуальну роботу з їх реалізації протягом навчального року.

4. Продовжити індивідуальну роботу з обдарованими та здібними учнями, дані яких внесено до банку даних, з підготовки їх участі у міських олімпіадах та інтелектуальних конкурсах, розвивати креативні здібності, створювати ситуацію успіху та умови до самореалізації дітей.

5. Провести індивідуальну діагностичну роботу для вивчення інтересів та запитів учнів, залучити їх до активної участі у шкільному марафоні «Інтелект. Талант. Духовність.»

6. Продовжити практику організації та проведення учнівських авторських виставок «Презентація таланту».

7. Планувати та проводити шкільні позакласні заходи з метою створення умов для успішної самореалізації учнів.

8. Узагальнювати педагогічний досвід учителів, які працюють із обдарованими і здібними дітьми.

9. Підвищувати рівень компетентності педагогів і підготовка їх до роботи з обдарованими і здібними учнями.


Тематика засідань методичного об`єднання вчителів початкових класів

на 2017-2018 навчальний рік

Засідання 10.09.2017 н. р.

Тема. Підвищення професійної компетентності педагогів в умовах ШМО

У кожному з нас криються потенційні творчі можливості, і ми повинні працювати щосили, аби розкрити цей потенціал

Мартін Лютер Кінг

1. Обговорення і коригування річного плану роботи школи на 2017-2018 н.р.

2. Обговорення і затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2017-2018 н.р.

3. Особливості організації навчально-виховного процесу в початкових класах у 2017-2018 н. році.

4. Актуальний діалог.

- Обговорення проекту Державного стандарту початкової загальної освіти;

- Обговорення проекту нового Закону про освіту;

- Про запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня.

5. Тренінг «Успішний учитель у сучасній школі».

Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:

1) опрацювати Концепцію «Нова українська школа», затверджену Кабінетом Міністрів України від 14.12.2016 р. № 988;

2) ознайомитися з наказом МОН України від 13.07.2017 р. № 1021 «Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня»;

3) ознайомитися з проектом Державного стандарту початкової загальної освіти № б/н від 26.07.2017 р.

4) переглянути сюжет ТРК «Київ» про впровадження Нової української школи;

5) опрацювати Лист МОН України від 07.06.2017 р. № 1/9-315 «Про структуру 2017/2018 н.р. та навчальні плани ЗНЗ»;

6) ознайомитися з Інформаційним повідомленням від 14.03.2017р. № б/н «Перелік навчальних програм, рекомендованих МОН України, для реалізації варіативної складової навчальних планів у ЗНЗ І ступеня у 2017-2018 н.р.»;

7) взяти до уваги наказ МОН України № 948 від 05.08.2016 р. «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів ЗНЗ»;

8) опрацювати «Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи», затверджені рішенням Колегії МОН України від 04.08.2016 р. та оприлюднені на сайті МОН 11.08.2016 р.;

9) опрацювати Лист МОН України від 09.08.2017 р. № 1/9-436 «Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у ЗНЗ І ступеня у 2017-2018 н.р.»;

10) ознайомитися з наказом МОН України від 19.08.2016 р. № 1009 «Про внесення змін до наказу МОН України від 21.08.2013 р. № 1222»;

11) опрацювати додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 р. № 1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів»;

12) опрацювати Лист МОН України від 06.09.2016 р. № 1/9-464 «Щодо надання деяких роз'яснень з організації навчально-виховного процесу в початковій школі»;

13) ознайомитися з Листом МОН України від 15.09.2015 р. «Щодо дистанційної форми навчання в ЗНЗ»;

14) опрацювати Лист МОН України № 1/9-413 від 27.07.2017р. «Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 н. р.»;

15) опрацювати Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджену наказом МОН України № 641 від 16.06.2015 р.;

16) опрацювати додаток до наказу МОН України № 641 від 16.06.2015 р. «Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у ЗНЗ»;

17) ознайомитися з Указом Президента України від 14.10.2014 р. № 806 «Про День захисника України»;

18) ознайомитися з Указом Президента України від 13.11.2014 р. № 871 «Про День Соборності України»;

19) ознайомитися з Указом Президента України від 13.10.2014 р. № 872 «Про День Гідності та Свободи»;

20) опрацювати лист МОН України від 13.08.2014 р. № 1/9 – 412 «Про проведення Уроків мужності»;

21) опрацювати лист МОН від 23.04.2015 р. № 1/9 – 188 «Щодо відзначення Дня пам'яті та примирення і Дня перемоги над нацизмом у Європі»;

22) опрацювати наказ МОН України від 27.04.2015 р. № 472/26917 «Інструкція щодо заповнення Класного журналу для 1 – 4 класів ЗНЗ»;

23) ознайомитися з інструктивно-методичним листом МОН України від 14.02.2015р. № 1/9-71 «Роз'яснення щодо порядку приймання дітей до 1 класу ЗНЗ»;

24) опрацювати літературу з питань самоосвіти вчителя А.Я.Айзенберга, Г.І.Вергелеса, І.Р.Калмикова, А.А.Колесникова, Л.М.Мітіна, С.Лебедєва, Т.М.Левашової, М.М.Лобанова, Л.М.Логутенко, В.Д.Луганського, Б.І.Любімова;

25) коригування індивідуальної педагогічної проблеми, над якою вчителі будуть працювати протягом навчального року;

26) спланувати навчально-виховну роботу 1-4 класів на рік;

27) спланувати роботу щодо реалізації шкільної програми "Ключі до успіху";

28) організувати участь учнів 1-4 класів у шкільному марафоні "Інтелект. Талант. Духовність";

29) підготовка, презентація та розповсюдження продуктів педагогічної діяльності членами ШМО.


Засідання 2 _____06.11.2017 н. р.

Тема. Формування громадянської компетентності молодших школярів

Не питай, що твоя Батьківщина може зробити для тебе, – спитай, що ти можеш зробити для неї.

Джон Кеннеді

1. Система виховання дітей в Україні за часів розквіту козацтва.

2. Основи формування національної самосвідомості молодших школярів.

3. Використання засобів етнопедагогіки на уроках у початковій школі. Показовий урок читання у 4- А класі. (Вч. Кирилюк К. Г.)

4. Аукціон методичних ідей «Форми, методи, засоби національно-патріотичного виховання молодших школярів».

5. Створення дидактичної картотеки «Етимологічні п’ятихвилинки на уроках української мови – ефективний засіб національно-патріотичного виховання».

6. Створення методичного кейсу для вчителя «1000+1 ідея організації національно-патріотичного виховання молодших школярів».

7. Актуальний інструктаж «Уроки мужності: виховуємо патріотів».

8. Діагностування «Вивчення типології особистості педагога за допомогою психометричного тестування».

Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:

1) опрацювати Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджену наказом МОН України № 641 від 16.06.2015р.;

2) опрацювати додаток до наказу МОН України № 641 від 16.06.2015р. «Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у ЗНЗ»;

3) опрацювати Лист МОН України № 1/9-413 від 27.07.2017 р. «Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 н. р.»;

4) ознайомитися з Інформаційним повідомленням № б/н від 05.07.2017 р. про навчально-методичний комплект «Початкова школа: виховання на цінностях – у двох частинах»;

5) ознайомитися з Указом Президента України від 14.10.2014р. № 806 «Про День захисника України»;

6) ознайомитися з Указом Президента України від 13.11.2014р. № 871 «Про День соборності України»;

7) ознайомитися з Указом Президента України від 13.10.2014р. № 872 «Про День Гідності та Свободи»;

8) опрацювати лист МОН України від 13.08.2014р. № 1/9 – 412 «Про проведення Уроків мужності»;

9) опрацювати лист МОН від 23.04.2015р. № 1/9 – 188 «Щодо відзначення Дня пам'яті та примирення і Дня перемоги над нацизмом у Європі»;

10) опрацювати літературу з проблеми національно-патріотичного виховання дитини молодшого шкільного віку, зокрема С.Ф.Русової, В.О.Сухомлинського, Г.Г.Ващенка, П.Д.Юркевича, М.Г.Стельмаховича, І.Д.Беха, О.Вишневського, Ю.Д.Руденка, О.Я.Савченко;

11) спланувати класні заходи, використовуючи рекомендації програми виховної роботи школи «Ключі до успіху» (ключ «Активність»);

12) підготовка, презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо формування громадянської компетентності молодших школярів.


Засідання 3_______28.02.2018 н. р.

Тема. Результативний урок: завдання, форми, методи, прийоми роботи

Якщо ми навчатимемо сьогодні так, як навчали вчора, ми вкрадемо в дитини завтра.

Конфуцій

1. Урок як форма організації навчання. Історична довідка.

2. Ділова гра «Професійно проведений урок – шлях до якості знань учнів».

3. Актуальний інструктаж. Особливості інтегрованого уроку.

4. Розробка методичних рекомендацій «Психологічні поради. Як зробити урок ефективним».

5. Презентація конспекту інтегрованого уроку з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.

6. Практикум. Показовий урок з основ здоров’я у 4 – А класі (Вч. Кирилюк О. Л.)

Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:

1) опрацювати праці дидактів Ч.Куписевича, І.Лернера, М.Скаткіна, В.Онищука, Ю.Бабанського, А.Хуторського, О.Савченко з проблеми організації навчального процесу;

2) опрацювати наказ МОН України № 948 від 05.08.2016 р. «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів ЗНЗ»;

3) опрацювати «Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи», затверджені рішенням Колегії МОН України від 04.08.2016 р. та оприлюднені на сайті МОН 11.08.2016 р.;

4) опрацювати Лист МОН України від 09.08.2017 р. № 1/9-436 «Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у ЗНЗ І ступеня у 2017-2018 н.р.»;

5) переглянути інтегровані уроки учасників конкурсу «Учитель року-2017» в номінації «Початкова освіта»;

6) ознайомитися з наказом МОН України від 19.08.2016 р. № 1009 «Про внесення змін до наказу МОН України від 21.08.2013 р. № 1222»;

7) опрацювати додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 р. № 1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів»;

8) опрацювати науково-методичний посібник О.М.Савченко «Сучасний урок у початковій школі»;

9) підготувати матеріали «На допомогу вчителю: схеми аналізу та самоаналізу уроку»;

10) взаємовідвідування та аналіз уроків членами методоб’єднання;

11) підготуватися до презентації творчих надбань вчителів з питання «Оновлення професійних знань, оволодіння ефективними методами, подолання стереотипів в практичній діяльності вчителя – шлях до підвищення знань учнів»;

12) участь вчителів у шкільному тижні педмайстерності.


Засідання 4______20.04.2018 н. р.

Тема. Превентивне виховання: особливості роботи з молодшими школярами

Якими діти народжуються, це ні від кого не залежить, але щоб вони шляхом правильного виховання стали хорошими – це в нашій владі

Плутарх

1. Організація превентивної роботи в початковій школі.

2. Аукціон методичних ідей «Традиційні й інноваційні методи превентивного виховання молодших школярів».

3. Організація діяльності з формування вольових рис характеру учня.

4. Агресія як проблема особистісного зростання учня.

5. Створення дидактичної картотеки «Особливості організації педагогічного супроводу учнів у складних життєвих ситуаціях».

6. Актуальний діалог. Секрети успішної адаптації до навчання дітей в основній школі.

7. Актуальний коментар: ДПА-2018.

8. Діагностування «Професійне та особистісне становлення вчителя початкової школи».

9. Презентація методичного кейсу для вчителя «Практика виховання у початковій школі: сценарії, розробки виховних заходів, дидактичний матеріал»

Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:

1) ознайомитися з інформацією відділу ювенальної превенції Національної поліції в Україні за 6 місяців 2017 року;

2) ознайомитися із Національним звітом Державної установи «Український моніторинговий та медичний центр з наркотиків та алкоголю» Міністерства охорони здоров’я України щодо наркотичної ситуації в Україні;

3) опанувати праці науковців з проблеми превентивного виховання: Беха І.Д., Б'юджентала Дж., Чепелєвої Н.В., Швалба Ю.М., Сухомлинського В.О.;

4) підготовка, презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо превентивного виховання молодших школярів;

5) використовувати в навчально-виховному процесі навчально-методичний посібник «Розбудова миру, профілактика і вирішення конфлікту з використанням медіації: соціально-педагогічний аспект»;

6) використовувати матеріали з проблеми превентивного виховання, розміщені на Інформаційній онлайн-платформі «Центр знань», яка створена в рамках проекту Українського інституту соціальних досліджень ім. О.Яременка спільно із МБФ «СНІД Фонд Схід-Захід» за технічної підтримки Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ);

7) скористатися методичними рекомендаціями: «Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення» (схвалені для використання в ЗНЗ Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді МОН України (протокол № 3 від 16.06.2017);

8) надати інформацію батькам як цікаво й зрозуміло донести підліткам інформацію про здоровий спосіб життя і безпечну поведінку – на порталі профілактичної освіти www.autta.org.ua;

9) поширити серед учасників навчально-виховного процесу інформацію про Національну дитячу «гарячу» лінію;

10) опрацювати наказ МОН України від 30.12.2014 р. № 1547 «Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» та нормативні документи щодо проведення ДПА учнів у 2018 році;

11) ознайомитися з Інструкцією про звільнення від проходження від проходження ДПА за станом здоров'я (Наказ МОН України, Міністерства охорони здоров'я України від 01.02.2013 р. № 72/78);

12) учителям 4 класів розробити завдання на державну підсумкову атестацію;

13) опрацювати наказ МОН України від 14.07.2015 р. № 762 «Порядок переведення учнів (вихованців) ЗНЗ до наступного класу».


Засідання 5 _______23.05.2018 н. р.

Тема. Підсумок роботи методичного об’єднання за рік

Умійте осмислити пройдений шлях. Осмислення вже зробленого є великим багатством школи

В.О.Сухомлинський

1. Звіт керівника ШМО про підсумки роботи за рік.

2. Виставка досягнень членів МО (портфоліо вчителів, що вміщує серію розроблених уроків, виховних заходів; методичні матеріали; свідоцтва про закінчення курсів підвищення кваліфікації; сертифікати, подяки, грамоти та портфоліо учнів).

3. Звіт членів ШМО про результативність їх участі в роботі шкільних та районних семінарів-практикумів, творчих груп, тижнів педмайстерності.

4. Звіт членів ШМО про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів.

5. Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, районних олімпіадах, Всеукраїнських та міжнародних конкурсах.

6. Педагогічний тренінг «Педагогічна етика як важлива складова фахової майстерності вчителя».


НАЗАД

Кiлькiсть переглядiв: 1588

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Новини

Календар

Попередня Березень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031