Хімія – дивна наука.
В ній таємна прихована суть.
Простягає вона свої руки
У найглибші глибини, щоб буть,
Чарувати сучасну людину,
Дарувати їй блага земні.
Теми уроків
№ з/п | Зміст (тема) уроку | |
Вступ | ||
1 | Вступний інструктаж з БЖД (61-1,65-1,71-1, 72-1). Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. Навчальний проект №1: «Хімічні речовини навколо нас.» Демонстрації 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів. | |
2 | Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркованням небезпечних речовин. Навчальний проект №2:«Історичне значення вогню.» Інструктаж з БЖД . Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). | |
3 | Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Інструктаж з БЖД (59-1,65-1,68-1,72-1). Практична робота№1: « Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.» | |
Тема 1. Початкові хімічні поняття | ||
4 | Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. Інструктаж з БЖД (65-1,66-1,72-1). Лабораторний дослід №3 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.» | |
5 | Молекули. Атоми. | |
6 | Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Демонстрації 3. Періодична система хімічних елементів. | |
7 | Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. | |
8 | Інструктаж з БЖД (65-1,68-1,72-1). Практична робота №2: «Розділення сумішей». | |
9 | Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. | |
10 | Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №4 «Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.» | |
11 | Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Демонстрації 4. Зразки металів і неметалів. | |
12 | Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. | |
13 | Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. | |
14 | Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук | |
15 | Контроль знань з теми «Початкові хімічні поняття». Самостійна робота | |
16 | Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розв’язання розрахункових задач №1:«Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.» | |
17 | Масова частка елемента в складній речовині. Розв’язання розрахункових задач №2: «Обчислення масової частки елемента в складній речовині». | |
18 | Розв’язання розрахункових задач№3: « Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою». | |
19 | Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Інструктаж з БЖД (65-1,66-1,72-1).Лабораторний дослід №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.». Домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. | |
20 | Хімічні властивості речовин. Представлення результатів навчальних проектів №3 «Хімічні явища у природі», №4 «Хімічні явища в побуті.» | |
21 | Інструктаж з БЖД (65-1,68-1,72-1). Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів». | |
22 | Представлення результатів навчальних проектів №5 «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.», №6 «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.» | |
23 | Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. Інструктаж з БЖД (65-1,66-1,72-1).Лабораторний дослід №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.» Демонстрації 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). | |
24 | Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. Інструктаж з БЖД (65-1,66-1,72-1).Лабораторний дослід №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.» | |
25 | Контрольна робота №1. | |
26 | Аналіз контрольної роботи та коригування знань учнів. | |
Тема 2. Кисень | ||
27 | Повітря, його склад.Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. | |
28 | Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Демонстрації 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. 7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8. Доведення наявності кисню. | |
29 | Інструктаж з БЖД (59-1,61-1,68-1,71- 1). Практична робота №4 «Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.» | |
30 | Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. Демонстрації 9. Спалювання простих і складних речовин. | |
31 | Повторний інструктаж з БЖД (71-1,72-1). Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння. Демонстрації 9. Спалювання простих і складних речовин. | |
32 | Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). Демонстрації 9. Спалювання простих і складних речовин. | |
33 | Взаємодія кисню з простими та складними речовинами. | |
34 | Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Навчальний проект №7 «Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її.» | |
35 | Представлення результату Навчального проекту №8 «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.» | |
36 | Контроль знань з теми «Кисень». Самостійна робота. | |
37 | Аналіз самостійної роботи та коригування знань учнів. | |
Тема 3. Вода | ||
38 | Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник. | |
39 | Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. | |
40 | Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. | |
41 | Виготовлення розчину. Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. Демонстрації 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. | |
42 | Інструктаж з БЖД(59-1,61-1,68-1,71- 1). Практична робота №5 «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.» | |
43 | Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Інструктаж з БЖД(59-1,61-1,68-1,71- 1). Лабораторний дослід №10 «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.» Демонстрації 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. | |
44 | Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Інструктаж з БЖД(59-1,61-1,68-1,71- 1). Лабораторний дослід №10 «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.» Демонстрації 12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. | |
45 | Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Представлення результатів Еколого-економічного проекту №13: «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». | |
46 | Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Представлення результатів навчальних проектів №9: « Дослідження якості води з різних джерел.»; №10 «Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.» | |
47 | Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Представлення результатів навчальних проектів №11: «Способи очищення води в побуті.»; №12: «Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.» | |
48 | Контрольна робота №2. | |
49 | Аналіз контрольної роботи та коригування знань учнів. | |
50 | Повторення: Взаємодія кисню з простими та складними речовинами. Взаємодія води з оксидами. | |
51 | Повторення: Розв’язання розрахункових задач:«Обчислення масової частки елемента в складній речовині»; «Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині.» | |
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежна частина. Водоочисна станція. Аптека. Краєзнавчий музей. |
Квітень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.