Хімія – дивна наука.

В ній таємна прихована суть.

Простягає вона свої руки

У найглибші глибини, щоб буть,

Чарувати сучасну людину,

Дарувати їй блага земні.

Теми уроків

№ з/пЗміст (тема) уроку
Вступ
1 Вступний інструктаж з БЖД (61-1,65-1,71-1, 72-1). Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. Навчальний проект №1: «Хімічні речовини навколо нас.» Демонстрації 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.
2 Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркованням небезпечних речовин. Навчальний проект №2:«Історичне значення вогню.» Інструктаж з БЖД . Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).
3 Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Інструктаж з БЖД (59-1,65-1,68-1,72-1). Практична робота№1: « Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.»
Тема 1. Початкові хімічні поняття
4 Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. Інструктаж з БЖД (65-1,66-1,72-1). Лабораторний дослід №3 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.»
5 Молекули. Атоми.
6 Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Демонстрації 3. Періодична система хімічних елементів.
7 Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.
8 Інструктаж з БЖД (65-1,68-1,72-1). Практична робота №2: «Розділення сумішей».
9 Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
10 Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід №4 «Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.»
11 Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Демонстрації 4. Зразки металів і неметалів.
12 Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.
13 Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.
14 Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук
15 Контроль знань з теми «Початкові хімічні поняття». Самостійна робота
16 Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розв’язання розрахункових задач №1:«Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.»
17 Масова частка елемента в складній речовині. Розв’язання розрахункових задач №2: «Обчислення масової частки елемента в складній речовині».
18 Розв’язання розрахункових задач№3: « Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою».
19 Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Інструктаж з БЖД (65-1,66-1,72-1).Лабораторний дослід №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.». Домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
20 Хімічні властивості речовин. Представлення результатів навчальних проектів №3 «Хімічні явища у природі», №4 «Хімічні явища в побуті.»
21 Інструктаж з БЖД (65-1,68-1,72-1). Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».
22 Представлення результатів навчальних проектів №5 «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.», №6 «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.»
23 Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. Інструктаж з БЖД (65-1,66-1,72-1).Лабораторний дослід №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.» Демонстрації 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний).
24 Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. Інструктаж з БЖД (65-1,66-1,72-1).Лабораторний дослід №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.»
25 Контрольна робота №1.
26 Аналіз контрольної роботи та коригування знань учнів.
Тема 2. Кисень
27 Повітря, його склад.Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
28 Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Демонстрації 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. 7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8. Доведення наявності кисню.
29 Інструктаж з БЖД (59-1,61-1,68-1,71- 1). Практична робота №4 «Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.»
30 Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. Демонстрації 9. Спалювання простих і складних речовин.
31 Повторний інструктаж з БЖД (71-1,72-1). Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння. Демонстрації 9. Спалювання простих і складних речовин.
32 Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). Демонстрації 9. Спалювання простих і складних речовин.
33 Взаємодія кисню з простими та складними речовинами.
34 Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Навчальний проект №7 «Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її.»
35 Представлення результату Навчального проекту №8 «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.»
36 Контроль знань з теми «Кисень». Самостійна робота.
37 Аналіз самостійної роботи та коригування знань учнів.
Тема 3. Вода
38 Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник.
39 Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.
40 Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині.
41 Виготовлення розчину. Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. Демонстрації 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.
42 Інструктаж з БЖД(59-1,61-1,68-1,71- 1). Практична робота №5 «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.»
43 Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Інструктаж з БЖД(59-1,61-1,68-1,71- 1). Лабораторний дослід №10 «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.» Демонстрації 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.
44 Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Інструктаж з БЖД(59-1,61-1,68-1,71- 1). Лабораторний дослід №10 «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.» Демонстрації 12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.
45 Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Представлення результатів Еколого-економічного проекту №13: «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».
46 Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Представлення результатів навчальних проектів №9: « Дослідження якості води з різних джерел.»; №10 «Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.»
47 Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Представлення результатів навчальних проектів №11: «Способи очищення води в побуті.»; №12: «Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.»
48 Контрольна робота №2.
49 Аналіз контрольної роботи та коригування знань учнів.
50 Повторення: Взаємодія кисню з простими та складними речовинами. Взаємодія води з оксидами.
51 Повторення: Розв’язання розрахункових задач:«Обчислення масової частки елемента в складній речовині»; «Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині.»
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежна частина. Водоочисна станція. Аптека. Краєзнавчий музей.

НАЗАД

Кiлькiсть переглядiв: 1139

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Новини

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930